Thursday, February 07, 2008

Red Packets Galore

Every family has its own peculiar traditions come the spring festival - from dancing about the house the night before searching for the lucky direction / door to leaving the house woefully unswept till the day after ( some kinda superstition about wielding brooms ). Or even to the more modern man-made traditions such as our annual movie night ( at least my cousins and I ) for Chinese New Year 农历新年.

Of course there are some new year traditions that all of us share. Such as the annual reunion dinner. New clothes to ring in the year ( note my annual auspicious coloured shirts! ). Or even the red packets.

Like when do you start giving out those lovely red packets? Chinese tradition states that once you're married, you start handing them out like candy and lollies to the kids during Halloween. It's like a matrimonial penalty - once you're wedded and bedded, you're technically an adult and therefore required to start handing out cash unsubtly hidden in red packets. From the married to the unmarried - kinda like a consolation prize :P

Relative : Oh, here's your red packet. Aren't you married yet? Aren't you too old to be receiving one at this age?
Paul : Whatever. I'm not married. Pity me and pass over some good fortune.

Patent unmarriageability tends to make one mercenary! Which is why children these days have coined the materialistic phrase 恭喜发财,红包拿来.

Still, it's a tradition we all tend to follow. Just as our parents did.

Just like my grandpa before him, my father's ridiculously generous when it comes to new year charity - seems like anyone single within a ten mile radius is eligible for his annual red packet scholarship! So that includes everyone below the age of consent, the unmarriageables - and the fags. Imagine the curious motley crew at my door waiting for welfare handouts every new year morning :)

New year
Goodbye to the old, in with the new?

By now you'll know I'm a traditional kinda fella and it pains me that some rituals of adulthood are off-limits to me just because I fuck around with men. Seems a tad biased, doesn't it? Despite the obvious dent to my woeful finances, I've always wanted to give red packets as well - though not with as little discrimination as my philantrophic dad did!

Then I found out recently that even Shameless Shalom ( in a spirit of new year generosity! ) has started giving them out as well. Obviously tempting me to do the same.

So when do gay men start handing them around? Unless the laws governing marriage undergo a revolutionary change ( which in our overly conservative country, I seriously doubt ever happening! ), I don't think happy homos would be allowed to enter the state of matrimony anytime soon. Civil marriage as a sign of maturity is obviously out so when do we technically become adults? When we start work? When we hold a commitment ceremony? Or do we just buck age-old tradition and just start handing them out arbitrarily?

New year
I believe it's time to buck tradition with a bang!

Then again, gay boys never were all that great at following the rules after all so why should we even bother? :)

13 comments:

jamie da vinci! said...

kung si fa chay paul! this is to reading more of your great stories!!!

strapping.shane said...

You can start giving ang pow with me. :P

Yay! :D

ruff nurse-du-jour said...

happy chinese new year doc paul!!! now, where's my red packet (all filled with money and good luck)!?! :-)

greetings of prosperity from sunny manila. :-)

Cyclohelix said...

Happy Chinese New Year! kinda same family situation here, and the chattering gets louder and louder each year. Already 3 troops of lion dancers giving the morning bang here -.-

Well, enough said..Gimme Gimme More Ang Pow Please :P

Jason said...

Yeah, pass some fortune over. You're old enough to give ang pows already :p

ikanbilis said...

im waiting!

ang pau please =D


happy lunar new year!

Pisanu for BISEAN said...

恭喜发财 !!!!!!

joshua said...

well, my cousins and I have our own movie-night too. TONIGHT - chu yi! after the much energy draining open house where all guests get 5bucks. *I'd nick a few extra ones too*

congratulations on your prosperity!!!

greetings from the suburban residence in the valley with 2 hours continuous ching chong fireworks!

Ah-Bong said...

aww... someone's itchy to give out ang pows. can i have one? i could use some extra pocket money. LMAO

Daniel Henry said...

happy *coughs* chinese *coughs coughs* new year! *coughs coughs coughs*
i hope i'm giving enough to *coughs coughs* share my germs with *coughs coughs coughs* YOU! :P

Jay Antonio said...

Gong Xi Fatt Choy Paul & God Bless! I Love your posting 'Icons', It really moved me!

savante said...

Thanks, jamie! Have a great new year as well.

You already have plenty, shane :P

You gotta come here and get it, ruff nurse. Open house!

I love getting a morning bang, helix :P

I bet you have enough as well, jason!

Well come collect it, ikanbilis!

Same to you, pisanu!

Happy new year to you, joshua! Why aren't you going back!

I am kinda itchy to hand out packets, ah bong :P

Step back, you infectious man :P Hope you get better, daniel. Stay away from mandarin oranges.

Thanks, jay! Glad you liked it.

Paul

Quentin X said...

Show me the 红包.